ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Το μυαλό όλων είναι στα ΣΤΕΝΑ.
Αν δεν τα είχε αυτά η τουρκία δεν θα την διέλυαν μια ώρα αρχύτερα, τώρα που ισχυροί της γης χρειάζονται επειγόντως αυτόν τον γεωπολιτικό κόμβο για να τρέξουν τα σχέδια της νέας χιλιετηρίδος.Εκπλήξεις μας ετοιμάζει ο κ. Ερντογάν, ΣΟΚ και ΔΕΟΣ θα του χαρίσουν οι σημερινοί φίλοι του.
Το γεωπολιτικό πάζλ σήμερα έχει από όλα, μέχρι και πυρηνικά.
«Ιράν πυρηνικά: Οι ΗΠΑ και η Βρετανία πείθονται για πόλεμο! Οι πρώτες ανησυχητικές αντιδράσεις.
Ιράν πυρηνικά: Τα ισραηλινά σχέδια για επίθεση είναι έτοιμα από το 2012!». «Σύγκρουση ΗΠΑ-Βρετανίας-Ισραήλ με Ρωσία-ΕΕ για τα «μάτια» του Ιράν: Όλοι έχουν πολλά να χάσουν..». Αλλά και στην τουρκία προβλέπονται «υψηλές θερμοκρασίες» το επόμενο διάστημα.
Η προεκλογική ζωή βράζει.
Η επίσπευση των τουρκικών εκλογών έγινε ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΟΥ για να τρέξουν τα πράγματα. Οι ξένοι προσπαθούν να διαχειριστούν τι μέλλει γενέσθαι μετά. Τώρα απλώς παρακολουθούν τα τεκταινόμενα «Τζουμχουριέτ: Ο Ερντογάν ίσως ακυρώσει τις εκλογές. Δεν βγάζει αυτοδυναμία»
«Τουρκία εκλογές: Επέμβαση του στρατού καταγγέλλει η αντιπολίτευση!
Ακόμη 25 Τούρκοι αεροπόροι συνελήφθησαν ως γκιουλενιστές» Για ποιους άραγε ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση; Πρόβες πολέμου στην γειτονιά μας Μετά τις τουρκικές προκλήσεις στο ΑΙΓΑΙΟ ανοίγει το μείζον θέμα ¨τις άρξει των ΣΤΕΝΩΝ;» Οι φιέστες του σουλτάνου μέσα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ θα μοιάζουν με τα κακοπαιγμένα σήριαλ και μόνο αυτό. Ποιος έχει τα κόλλυβα έτοιμα στο ζωνάρι του;
Αιωνία σου η μνήμη γέροντα Παϊσιε που μας τα είπες όλα!!! Το γνωρίζουν οι Τούρκοι, το ξέρουν και οι έδρες των βυζαντινών σχολών του εξωτερικού ότι η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ έχει δικιά της εορταστική ταυτότητα και ΜΕΓΑΛΗ ΕΟΡΤΗ
Ας όμως φρεσκάρουμε τα κουρασμένα μυαλά μας για να δούμε τι θέλουν ιστορικά να μας αρπάξουνε οι ¨βιαστές του πολιτισμού και της ανθρωπότητας¨.Την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Παραλύτου πανηγυρίζει η Εκκλησία μας μία μεγάλη δεσποτική εορτή, την εορτή της Μεσοπεντηκοστής.
Τα βυζαντινά χρόνια, η εορτή της Μεσοπεντηκοστής ήταν η μεγάλη εορτή της Μεγάλης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και συνέτρεχαν κατ’ αυτή στον μεγάλο ναό πλήθη λαού, δηλ στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Δεν έχει κανείς παρά να ανοίξει την Έκθεση της Βασιλείου Τάξεως (Κεφ. 26) του Κωνσταντίνου Πορφυρογεννήτου για να δει το επίσημο τυπικό του εορτασμού, όπως ετελείτο μέχρι την Μεσοπεντηκοστή του έτους 903 μ.Χ. στον ναό του Αγίου Μωκίου στην Κωνσταντινούπολη, μέχρι δηλαδή την ημέρα που έγινε η απόπειρα κατά της ζωής του αυτοκράτορα Λέοντα ΣΤ’ του Σοφού (11 Μαΐου 903 μ.Χ.). Εκεί υπάρχει μία λεπτομερής περιγραφή του λαμπρού πανηγυρισμού, που καταλαμβάνει ολόκληρες σελίδες και καθορίζει με την γνωστή παράξενη βυζαντινή ορολογία, πως ο αυτοκράτωρ το πρωί της εορτής με τα επίσημα βασιλικά του ενδύματα και την συνοδεία του ξεκινούσε από το ιερό παλάτι για να μεταβεί στον ναό του αγίου Μωκίου, όπου θα ετελείτο η θεία λειτουργία.Σε λίγο έφθανε η λιτανεία με επί κεφαλής τον πατριάρχη, και βασιλεύς και πατριάρχης εισήρχοντο επισήμως στον ναό.
Η θεία λειτουργία ετελείτο με την συνήθη στις μεγάλες εορτές βυζαντινή μεγαλοπρέπεια. Μετά από αυτήν ο αυτοκράτωρ παρέθετε πρόγευμα, στο οποίο έπαιρνε μέρος και ο πατριάρχης. Και πάλι ο βασιλεύς υπό τις επευφημίες του πλήθους «Εἰς πολλούς καί ἀγαθούς χρόνους ὁ Θεός ἀγάγει τήν βασιλείαν ὑμῶν» και με πολλούς ενδιαμέσους σταθμούς επέστρεφε στο ιερό παλάτι.
Χωρίς δηλαδή να έχη δικό της θέμα η ημέρα (εορτή) αυτή, συνδυάζει τα θέματα, του Πάσχα αφ ενός και της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος αφ ετέρου, και «προφαίνει» την δόξαν της αναλήψεως του Κυρίου, που θα εορτασθή μετά από 15 ημέρες.
Ακριβώς δε αυτό το ΜΕΣΟΝ των δύο μεγάλων εορτών έφερνε στο νου και ένα επίθετο του Κυρίου, το «Μεσσίας». Μεσσίας στα ελληνικά μεταφράζεται Χριστός. Αλλά ηχητικά θυμίζει το ΜΕΣΟΝ.
Έτσι και στα τροπάρια και στο συναξάριο της ημέρας, η παρετυμολογία αυτή γίνεται αφορμή να παρουσιασθή ο Χριστός σαν Μεσσίας – μεσίτης Θεού και ανθρώπων, «μεσίτης και διαλλάκτης ημών και του αιωνίου αυτού Πατρός». «Δια ταύτην την αιτίαν την παρούσαν εορτήν εορτάζοντες και Μεσοπεντηκοστήν ονομάζοντες, τον Μεσσίαν τε ανυμνούμεν Χριστόν», σημειώνει ο Νικηφόρος Ξανθόπουλος στο συναξάριο. Σ αυτό βοήθησε και η ευαγγελική περικοπή, που εξελέγη για την ημέρα αυτή (Ιω. 7, 14-30). Μεσούσης της εορτής του Ιουδαϊκού Πάσχα, ο Χριστός ανεβαίνει στο ιερό και διδάσκει. Η διδασκαλία Του προκαλεί τον θαυμασμό, αλλά και ζωηρά αντιδικία μεταξύ αυτού και του λαού και των διδασκάλων.
Εκείνος που διδάσκει στον ναό, στο μέσον των διδασκάλων του Ιουδαϊκού λαού, στο μέσον της εορτής, είναι ο Μεσσίας, ο Χριστός, ο Λόγος του Θεού. Αυτός που αποδοκιμάζεται από τους δήθεν σοφούς του λαού Του, είναι Η ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ.
Να γιατί γιορτάζει η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ γιατί ανοικοδομήθηκε για να τιμήσει ΤΗΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ δηλ, τον Χριστό, τον Λόγο του Θεού στους αιώνες των αιώνων. Όπως λέει το ευαγγελικό ¨Ιησούς Χριστός εχθές και σήμερον ,αυτός και εις τους αιώνες¨. Ας ανοίξουμε τα μάτια της ψυχής.
Εορτάζουμε Μεσο-Πεντηκοστή και ο ΧΡΙΣΤΟΣ βρίσκεται σήμερα εν τω ΜΕΣΩ των ¨διδασκάλων της Παγκοσμιοποίησης¨. Επικαλούμαστε τον ίδιο τον ΚΥΡΙΟ εν τω ΜΕΣΩ συνταρακτικών αποκαλύψεων και γεγονότων που συμβαίνουν στις μέρες μας και στον πλανήτη.
Και Η ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ δηλ. ο Εορτάζων Ιερός Ναός της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως βρίσκεται σήμερα στο ΜΕΣΟ του παγκόσμιου ενδιαφέροντος λόγω των επικείμενων γεωπολιτικών ανακατατάξεων στην ευρύτερη περιοχή ΤΗΣ και αυτής της γειτονικής του Βοσπόρου.
Τα συμπεράσματα δικά σας…
Με Πίστη και Ελπίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.