Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2018

Πώς θα ήταν το εσωτερικό του Παρθενώνα και άλλων 6 παγκόσμιων μνημείων αν δεν είχαν καταστραφεί


Πώς θα ήταν σήμερα τα αρχαία μνημεία όλου του κόσμου αν δεν είχαν υποστεί καμία καταστροφή;

Την απάντηση βρήκαν οι ειδικοί, οι οποίοι σας παρουσιάζουν πώς θα ήταν το εσωτερικό 7 σημαντικών αρχαίων μνημείων και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. 

Ξεκινάμε φυσικά από τον Παρθενώνα, ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μνημεία όλου του κόσμου.  Αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον κολοφώνα του δωρικού ρυθμού. Ο Παρθενώνας, ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας, υπήρξε το αποτέλεσμα της συνεργασίας σημαντικών αρχιτεκτόνων και γλυπτών στα μέσα του 5ου π.Χ. αιώνα.
Τα σχέδια του ναού εκπόνησαν οι αρχιτέκτονες Ικτίνος και Καλλικράτης, ενώ για τον γλυπτό διάκοσμο εργάστηκε ο γλύπτης Φειδίας, με τους μαθητές του Αγοράκριτο, Αλκαμένη και άλλους σπουδαίους γλύπτες.
Ο ίδιος ο Φειδίας φιλοτέχνησε και το χρυσελεφάντινο άγαλμα της πάνοπλης Αθηνάς Παρθένου που τοποθετήθηκε στο εσωτερικό του Ναού. 

1. Παρθενώνας (Ελλάδα, Αθήνα)





2. Ρωμαϊκά Λουτρά (Αγγλία, Μπαθ) 
 
Το Μπαθ είναι διάσημο για τα ρωμαϊκά λουτρά του. Μάλιστα εξαρχής είχε χτιστεί σαν λουτρόπολη από τους Ρωμαίους το 43 μ.Χ., υπό τη Λατινική ονομασία “Aquae Sulis” (τα νερά του Sulis), και αναπτύχθηκε ακριβώς γύρω από τις θερμές πηγές της. Σύμφωνα με την παράδοση, ήταν οι μόνες γνωστές θερμές πηγές στην Αγγλία.





3. H οκτάγωνη αίθουσα του Domus Aurea (Ιταλία, Ρώμη) 
 
3,5 μέτρα κάτω από το έδαφος βρίσκεται η φημισμένη Χρυσή Οικία του Αυτοκράτορα Νέρωνα ή τουλάχιστον ό,τι έχει απομείνει από αυτή. Η Χρυσή Οικία κάλυπτε την έκταση τριών ολόκληρων λόφων, ενώ αυτό που σώζεται σήμερα αντιστοιχεί μόλις σε 150 δωμάτια περίπου.
Αμέτρητη ποσότητα χρυσού, ελεφαντόδοντο, πολύτιμες πέτρες, μάρμαρα ήταν μόνο μερικά από όσα χρησιμοποιήθηκαν για να κατασκευαστούν τα μεγαλοπρεπή οικήματα του Αυτοκράτορα.

Εντυπωσιακές τοιχογραφίες σπουδαίων καλλιτεχνών, μερικές από τις οποίες επιβιώνουν μέχρι σήμερα, κοσμούσαν τα δωμάτια στα οποία υπέρλαμπρες γιορτές και συμπόσια οργανώνονταν. Η οκτάγωνη αίθουσα και άλλοι καλά συντηρημένοι χώροι μαρτυρούν την αίγλη ένδοξων εποχών.





4. Το φρούριο Μασάντα (Ισραήλ, Μασάντα) 
 
Το Μασάντα είναι ένα εκπληκτικό φρούριο στην ιουδαϊκή έρημο στο Μπερ Σεβά, του Ισραήλ, και χτίστηκε σε ρωμαϊκό στιλ από τον Ηρώδη, τον βασιλιά της Ιουδαίας κάπου μεταξύ του 37 και του 31 π.Χ.  Σκαρφαλωμένο σε ένα βράχο 500 μέτρων, είναι απρόσητο, καθώς στη μία πλευρά έχει τη Νεκρά Θάλασσα, και την έρημο από την άλλη.





5. Εθνικό Μνημείο Αζτέκων (ΗΠΑ, Νέο Μεξικό) 
 
Τα «μεγάλα κιβά» ήταν τεράστιες, στρογγυλές δομές, όπου οι άνθρωποι συγκεντρώνονταν για να συζητήσουν σημαντικά θέματα της ημέρας ή να συμμετέχουν στις γιορτές.





6. Βασιλική του Μαξεντίου (Ιταλία,Ρώμη) 
 
Η ανοικοδόμησή της ξεκίνησε από τον αυτοκράτορα Μαξέντιο κατά τα έτη 307-310 και ολοκληρώθηκε από τον Μέγα Κωνσταντίνο μετά το 312 μ.Χ., γι’ αυτό είναι επίσης γνωστή ως βασιλική του Κωνσταντίνου.  Αυτό το μεγαλοπρεπές κτίριο στο Forum Romanum ήταν και η μεγαλύτερη απ’ όλες τις ρωμαϊκές βασιλικές.
Αποτέλεσε το τελευταίο σημαντικό μνημείο της Ρώμης και άσκησε μεγάλη επιρροή για την εξέλιξη του τύπου της βασιλικής ως χριστιανικού ναού.





7. Άνγκορ Βατ (Καμπότζη) 

Ο ναός αυτός αποτελεί σύμβολο για την Καμπότζη, αφού εμφανίζεται στη σημαία της χώρας από το 1863 καθώς και το κύριο τουριστικό αξιοθέατο της χώρας. Αποτελεί το μεγαλύτερο ιερό, οποιασδήποτε θρησκείας, στον κόσμο.
Χτίστηκε για τον βασιλιά των Χμερ Σουριαβαρμάν 2ο κατά τον 12ο αιώνα ως ο κύριος ναός και πρωτεύουσα του κράτους του. Ηταν ιερός τόπος πολλών θρησκειών, όπως του Ινδουισμού, καθώς ήταν αφιερωμένος στον Βισνού, όσο και του Βουδισμού.





Πηγή: bovary.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.