Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020

Τα «διαστημόπλοια» των Ελλήνων – Ο τρόμος των Τούρκων και κάτι που λίγοι γνωρίζουν

 

Διαβάστε και στο τέλος θα καταλάβετε…Θα βλέπετε με άλλο μάτι!

Άφαντα παραμένουν από τις δυνάμεις του τουρκικού ναυτικού, τα ελληνικά υποβρύχια, «Πιπίνος», «Κατσώνης», «Παπανικολής» και «Ματρώζος» προκαλώντας νευρική κρίση στην Άγκυρα, η οποία εκτοξεύει προπαγανδιστικά fake βίντεο για να δείξει ότι δήθεν τα εντόπισε.

Τα τέσσερα «αόρατα» υπερόπλα μας μαζί με τα εκσυγχρονισμένα που διαθέτει η εθνική φαρέτρα αποτελούν για περισσότερο από δύο μήνες τον μεγάλο πονοκέφαλο του Oruc Reis, αλλά και των τουρκικών δυνάμεων που έχουν αναπτυχθεί στα νότια του Καστελλόριζου, πρωταγωνιστώντας σε έναν ιδιότυπο υποβρύχιο πόλεμο, τον οποίο κερδίζει πανηγυρικά η Ελλάδα

Πρόκειται για τα περίφημα «υποβρύχια που γέρνουν», όπως έλεγαν μερικοί και τελικά διαψεύστηκαν.

Τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 είχε παραγγείλει η Αθήνα από την Γερμανία το 2000, δίνοντας σημαντικό επιχειρησιακό πλεονέκτημα στο Πολεμικό Ναυτικό. Έξι ίδια θέλει να έχει και η Τουρκία, όπως θα δούμε παρακάτω, κάτι που επιχειρεί να μπλοκάρει η Αθήνα. Βασικά σημεία της υπεροχής τους έναντι των άλλων υποβρυχίων είναι η χρήση νέας τεχνολογίας, που τους επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη παραμονή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και τα καθιστούν δυσδιάκριτα για τα εχθρικά ραντάρ.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα πλεονεκτήματά τους ενώ στο τέλος θα πάρουμε μια γεύση για το πώς ζούνε τα πληρώματα των υποβρυχίων! Οι λεπτομέρειες συγκλονίζουν…

Καταρχάς να πούμε πως Ελλάδα και Τουρκία έχουν τους μεγαλύτερους στόλους στην Μεσόγειο.

Ελλάδα
11 υποβρύχια
4 Type 209
1 εκσυγχρονισμένο Type 209 (Κλάση Ωκεανός, κοντά στο επίπεδο των Παπανικολής)
4 τύπου 214: Τα υποβρύχια Παπανικολής, τα αόρατα και αθόρυβα υποβρύχια

Τουρκία
12 υποβρύχια
Όλα είναι προηγούμενης γενιάς τύπου 209
Τα πληρώματά τους δεν πάνε πολύ καλά στις διεθνείς ασκήσεις

ΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ

Η Τουρκία έχει υπό κατασκευή 6 υποβρύχια τύπου 214, όπως δηλαδή τα Παπανικολής. Η ολοκλήρωσή τους θα γίνει πολύ μετά το 2027. Για αυτά τα υποβρύχια ζήτησε το εμπάργκο όπλων από το Βερολίνο ο Κυριακός Μητσοτάκης. Και είναι απολύτως λογικό: Όταν ένα κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης απειλείται, δεν μπορεί η Γερμανία να βοηθά την τρίτη χώρα που το απειλεί να αποκτήσει υπερσύγχρονα υποβρύχια. Αν η Bundesrepublik θέσει εμπάργκο και στα γερμανικά ναυτικά συστήματα που εξάγονται και συναρμολογούνται στην Τουρκία, τότε τα εισαγόμενα από την Γερμανική Ομοσπονδία υποβρύχια που ετοιμάζει η Άγκυρα, θα μείνουν στα ναυπηγεία και θα σκουριάσουν.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ

1. Αναερόβια πρόωση:

Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό απαλλάσσει τα Υ/Β αυτού του τύπου (όποτε επιχειρησιακά απαιτείται) από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για την φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες. ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ: τα συμβατικά υποβρύχια πρέπει περίπου κάθε τρεις μέρες να προσεγγίζουν την επιφάνεια της θάλασσας, να βγάζουν έναν σωλήνα, να παίρνουν αέρα, ώστε να λειτουργήσουν με αυτόν οι κινητήρες τους, να φορτίσουν μπαταρίες και να συνεχίσουν.

Τα τύπου Παπανικολής δεν χρειάζεται να το κάνουν αυτό, επειδή διαθέτουν αναερόβια πρόωση. Γι’ αυτό οι Τούρκοι ΔΕΝ μπορούν να τα εντοπίσουν, ενώ τα δικά τους γίνονται ΜΙΑ ΧΑΨΙΑ από τα Ελληνικά ανθυποβρυχιακά συστήματα.

2. Ακριβή συστήματα Ναυτιλίας

Ένα υποβρύχιο, όταν κινείται στο βυθό, δεν έχει κάποιο σημείο αναφοράς. Δεν μπορεί να για παράδειγμα να κατευθυνθεί προς τα κάπου, κοιτώντας τα αστέρια ή με την βοήθεια GPS. Κινείται με χρονόμετρο και χάρτη. Εντούτοις, με τα ακριβή συστήματα επικοινωνίας που έχουν τα Παπανικολής, δεν χρειάζεται να ανεβάζουν κάθε τόσο ιστό στην επιφάνεια της θάλασσας, για να εντοπίσουν το που ακριβώς βρίσκονται και αν έχουν παρεκκλίνει από την πορεία τους. Τα Παπανικολής βρίσκονται για καιρό κάτω από τον βυθό χωρίς να χρειαστεί να κάνουν διόρθωση πορείας: Ξέρουν ακριβώς και ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται.

3. Δυνατότητα επικοινωνίας σε κατάδυση

Τα συμβατικά υποβρύχια σηκώνουν κεραία και λαμβάνουν σήμα από ειδικούς πομπούς πολύ μεγάλου μήκους κύματος, που βρίσκονται συνήθως στην ηπειρωτική χώρα. Αυτοί οι πομποί στέλνουν γράμμα-γράμμα ένα σήμα, ανά διάφορα χρονικά διαστήματα.

Τα Παπανικολής μπορούν να παίρνουν αυτό το μικρό, γράμμα-γράμμα, σήμα και σε κατάδυση. Αφήνουν μια κεραία από πίσω, η οποία ξετυλίγεται, έχει χιλιόμετρα μήκος και μπορεί να λαμβάνει το σήμα κάτω από το νερό.

4. Εξελιγμένοι αισθητήρες – Τα αυτιά του υποβρυχίου

Με τους αισθητήρες αυτούς τα υποβρύχια Παπανικολής μπορούν να αντιλαμβάνονται την παρουσία πλοίων και άλλων υποβρυχίων σε πάρα πολύ μεγάλες αποστάσεις, με κάθε λεπτομέρεια: ποιο πλοίο, δηλαδή, είναι το καθένα. Αυτό γιατί κάθε πλοίο, είτε εμπορικό είτε πολεμικό, λόγω της προπέλας του, έχει μια μοναδική κινητή υπογραφή, κάτι σαν δακτυλικό αποτύπωμα.

ΑΡΑ

Είναι λοιπόν ευχής έργον οι Τούρκοι να μην πάρουν αυτά τα υποβρύχια που έχουμε και εμείς. Σε αυτό αποσκοπεί το εμπάργκο που ζήτησε ο Μητσοτάκης από το Βερολίνο, εξαιτίας της τουρκικής επιθετικότητας εναντίον της Ελλάδας, κράτους-μέλους της Ευρώπης. Είναι σαν η Γερμανία να βοηθάει την Τουρκία να αλλάξει τις ισορροπίες στο Αιγαίο, εις βάρος της ίδιας της Ένωσης. Ας μην είμαστε εκ των προτέρων απαισιόδοξοι. Η πρόταση που έκανε η Ελλάδα έχει τις πιθανότητές της, μολονότι αφορά την Γερμανία «στενή» σύμμαχο της Άγκυρας. Οψόμεθα…

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ: Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ – ΠΩΣ ΖΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ

Το υποβρύχιο τύπου 214 «Παπανικολής» του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) κατόρθωσε να παραμείνει για 34 συνεχόμενες ημέρες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, εκτελώντας στο ακέραιο την αποστολή του. Η δράση του «Παπανικολή» σε συνεργασία με τα υπόλοιπα υποβρύχια του Στόλου και την βοήθεια ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου πρακτικά έγειραν καθοριστικά την πλάστιγγα υπέρ της Ελλάδας στο Αιγαίο Πέλαγος. Οι Τούρκοι αδυνατούσαν να μας εντοπίσουν.

Το να μένεις 34 μέρες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, σε ένα υποβρύχιο με υπηρεσιακή ΑΘΟΡΥΒΗ πλεύση, σημαίνει ότι ζεις σαν κάτι παραπάνω από έναν μοναχό:
Έξι ώρες ύπνος, έξι ώρες δουλειάς, έξι ώρες ύπνος, έξι ώρες δουλειάς. Αυτό γιατί, όταν δεν δουλεύεις στο υποβρύχιο κοιμάσαι, ώστε να γίνεται οικονομία στο οξυγόνο. Όταν κοιμάσαι αναπνέεις λιγότερο.
Μιλάς τόσες μέρες ψιθυριστά, δεν πρέπει να ακουστεί τίποτα.
Τρως συγκεκριμένες τροφές: Δεν μπορείς να μαγειρέψεις και να χτυπήσεις κατσαρόλες. Αυτό μπορεί να ακουστεί. Ο όποιος ήχος δεν πρέπει να ακουστεί.
Ο κυβερνήτης τόσο καιρό ουσιαστικά δεν θα κοιμηθεί, δεν θα ηρεμήσει δεν θα ησυχάσει ποτέ. Πρέπει να είναι έτοιμος κάθε στιγμή.

Αυτά… Πόσοι τα γνώριζαν; Τώρα θα βλέπετε την προσπάθεια των υποβρυχίων μας με άλλο μάτι. Είναι σαν να είσαι σε «διαστημόπλοιο», είχαν πει πριν τρία χρόνια τα πληρώματα του Παπανικολής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.