Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

Με εντολή Ντράγκι η Ιταλία μπήκε στον αγωγό EastMed – “Έκλεισε” η διαδρομή του αγωγού – Έπεσαν οι υπογραφές!

 


IGI Poseidon και INGL υπέγραψαν συμφωνία για την ενίσχυση της συνεργασίας στον αγωγό EastMed!

Είχαμε σημειώσει προ λίγων ημερών πως υπάρχει “στροφή” της Ιταλίας μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τον Μ. Ντράγκι. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση για τον EastMed:

“H IGI Poseidon, (Υποθαλάσσια Διασύνδεση Φυσικού Αερίου μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας – Poseidon SA) και η Israel Natural Gas Lines Company (INGL) υπέγραψαν Προσθήκη στο Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) του 2019, που προωθεί τη συντονισμένη ανάπτυξη του Έργου Αγωγού Φυσικού Αερίου EastMed στο Ισραήλ.

Τα συμβαλλόμενα μέρη θα συνεργαστούν για την προώθηση, τον σχεδιασμό και την αδειοδότηση των απαιτούμενων εγκαταστάσεων που θα κατασκευαστούν στο Ισραήλ στο πλαίσιο του Έργου.

Στόχος της συμφωνίας είναι η σύνδεση του Έργου στο Σύστημα Μεταφοράς του Ισραήλ και η διευκόλυνση της μεταφοράς φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στην Ιταλία και την Ευρώπη εν γένει, μέσω της Κύπρου.

Τα συμβαλλόμενα μέρη θα συνεργαστούν για την προώθηση, τον σχεδιασμό και την αδειοδότηση των απαιτούμενων εγκαταστάσεων που θα κατασκευαστούν στο Ισραήλ στο πλαίσιο του Έργου”.

Το σημαντικό αυτό βήμα που σηματοδοτεί η υπογραφή αυτής της Προσθήκης, αποτελεί απόδειξη ότι το έργο EastMed εισέρχεται σε φάση ωρίμανσης και υλοποίησης!

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο αγωγός EastMed θα συμπληρώσει τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, και θα δημιουργήσει υποδομές που θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά της επανεκκίνησης στη μετά Covid-19 εποχή. Οι υποδομές αυτές θα αποτελέσουν ένα συνδετικό κρίκο μεταξύ των υφιστάμενων και μελλοντικών ενεργειακών πηγών της περιοχής και όλων των ενδιαφερόμενων αγορών, λαμβάνοντας υπόψη τη συμβολή των τεχνολογιών υδρογόνου. 

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κώστας Σκρέκας, δήλωσε:

«Με τη συγκεκριμένη συμφωνία ερχόμαστε πιο κοντά στην υλοποίηση του EastMed, ο οποίος αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Ο αγωγός θα συμβάλλει ουσιαστικά στη διαφοροποίηση των πηγών και των οδεύσεων εφοδιασμού και θα θωρακίσει περαιτέρω την ενεργειακή ασφάλεια, όχι μόνο της χώρας μας, αλλά και όλης της Ευρώπης. Παράλληλα, ενισχύει την ειρήνη και τη συνεργασία των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου και αναβαθμίζει τη θέση της Ελλάδας η οποία μετατρέπεται σε κόμβο φυσικού αερίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ κ. Pierre Vergerio, σημείωσε σχετικά:

«Η γόνιμη συνεργασία μεταξύ IGI και INGL θα διασφαλίσει στις υπάρχουσες και μελλοντικές ενεργειακές πηγές σταθερή πρόσβαση στη μεγαλύτερη ενεργειακή αγορά, την ευρωπαϊκή, μέσω ενός καθορισμένου και ώριμου έργου όπως ο αγωγός φυσικού αερίου EastMed. Οι συμβαλλόμενοι του Έργου πραγματοποιούν σημαντικές προσπάθειες ώστε να επιτευχθούν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για τη λήψη μιας επενδυτικής απόφασης με συνέπεια στο χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης των ενεργειακών πηγών.»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων & Πρόεδρος της ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ, κ. Κωνσταντίνος Ξιφάρας, επεσήμανε:

«Η υλοποίηση του αγωγού EastMed αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα καθώς ενέχει σημαντικά πλεονεκτήματα για σειρά παραγωγικών τομέων, τόσο στην Ελλάδα όσο και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Το Έργο αυτό έχει στρατηγικό ρόλο για την αναβάθμιση της χώρας σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο και διασφαλίζει την προμήθεια φυσικού αερίου στην Κρήτη και περιοχές της Κύπρου που, προς το παρόν, δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό. Επιπροσθέτως, μέσω της επιτυχούς υλοποίησης του Έργου, η Ανατολική Μεσόγειος θα αναδειχθεί σε καίρια όδευση προμήθειας φυσικού αερίου για την Ευρώπη.» 

Η Ιταλία είχε μπλοκάρει τον East-Med – Mέχρι να αναλάβει ο Ντράγκι..

Υπενθυμίζουμε ότι η Ιταλία μέχρι τώρα ήταν αρνητική στην κατασκευή του κομματιού του αγωγού Ελλάδας-Ιταλίας με αποτέλεσμα να μπλοκάρει την κατασκευή του East Med. Χωρίς αυτό το τμήμα ήταν και είναι πολύ δύσκολη έως αδύνατη η μετάβασή του στις ευρωπαϊκές αγορές.

Μιλάμε για τον υποθαλάσσιο αγωγό Poseidon, που είχε λάβει άδεια για να φτάσει από την Ελλάδα στην πόλη Otranto της νότιας Ιταλίας, και αποτελούσε το τελευταίο τμήμα του East-Med, που στόχο έχει την μεταφορά φυσικού αερίου από την ανατολική Μεσόγειο στην Ιταλία.

«Η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται καθόλου στην παρούσα φάση για την κατασκευή του τελευταίου τμήματος του Poseidon, όπως προβλέπει το αρχικό σχέδιο» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο τότε πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.