Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

H "ΕΚΚΛΗΣΙΑ" ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥ WOKE , ΑΝΑΘΕΩΡΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ... ΩΣ «ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΦΥΛΟ»!

 

Σε γραπτή ερώτηση προς τη Λειτουργική Επιτροπή από τη Γενική Σύνοδο, το νομοθετικό σώμα της Εκκλησίας της Αγγλίας είπε ότι εξετάζει έναν Θεό με ουδέτερο φύλο.

Το φύλο του Θεού είναι θέμα συζήτησης εντός της Εκκλησίας εδώ και πολλά χρόνια αλλα τώρα παίρνει άλλη διάσταση λόγω του Woke κινήματος. Πολλοί έχουν υποστηρίξει την εγκατάλειψη των αρσενικών αντωνυμιών He and Him καθώς και των αναφορών στον Θεό προς όφελος ουδέτερων ως προς το φύλο ή γυναικείων ισοδύναμων.

Οι "επίσκοποι" θα ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα «για τη γλώσσα των φύλων» που θα αναφέρεται στον Θεό ως ουδέτερο ον στις εκκλησιαστικές λειτουργίες αυτό το έτος, αλλάζοντας την αντωνυμία των προηγούμενων αιώνων που αναφερόταν ως “αυτός” (him).

Οι "Συντηρητικοί " επέκριναν την απόφαση και προειδοποίησαν ότι «η ανδρική και γυναικεία εικόνα δεν είναι εναλλάξιμα». Οι Φιλελεύθεροι Χριστιανοί, από την άλλη πλευρά, το επικρότησαν και υποστήριξαν ότι «μια θεολογική παρερμηνεία του Θεού ως αποκλειστικά άνδρα αποτελεί κινητήρια δύναμη για συνεχιζόμενες διακρίσεις και σεξισμό κατά των γυναικών».

Λεπτομέρειες για τα σχέδια αποκαλύφθηκαν σε γραπτή ερώτηση προς τη Λειτουργική Επιτροπή από τη Γενική Σύνοδο, το νομοθετικό σώμα της Εκκλησίας, που συνεδριάζει αυτή την εβδομάδα. Η Σύνοδος θα πρέπει να εγκρίνει οποιεσδήποτε μακροπρόθεσμες αναθεωρήσεις ή ξαναγραφές των γραπτών που περιλαμβάνουν έμφυλη γλώσσα σε μεταγενέστερη συνέλευση.

«Αναπτύξτε μια γλώσσα χωρίς αποκλεισμούς»

Η αιδεσιμότατη Joanna Stobart της Επισκοπής Bath and Wells ρώτησε σχετικά με τις προσπάθειες που γίνονται για να παρασχεθούν στις εκκλησίες εναλλακτικές λύσεις για τη χρήση αντωνυμιών για τον Θεό και εάν υπήρξε κάποια πρόοδος στη δημιουργία «περιεκτικότερης γλώσσας στην εξουσιοδοτημένη λειτουργία μας».

Επιπλέον, ζήτησε από τους επισκόπους «να παράσχουν περισσότερες επιλογές σε όσους επιθυμούν να χρησιμοποιούν εξουσιοδοτημένη λειτουργία και να μιλούν για τον Θεό με μη έμφυλο τρόπο, ιδιαίτερα εκεί όπου πολλές από τις προσευχές που προσφέρονται για χρήση αναφέρονται στον Θεό χρησιμοποιώντας αντωνυμίες ανδρών».

Ο αντιπρόεδρος της Λειτουργικής Επιτροπής, ο "Επίσκοπος" του Lichfield, ιερέας Michael Ipgrave, είπε: «Εξερευνούμε τη χρήση της έμφυλης γλώσσας σε σχέση με τον Θεό εδώ και αρκετά χρόνια, σε συνεργασία με την Επιτροπή Πίστης και Τάξης .

«Μετά από κάποιο διάλογο μεταξύ των δύο επιτροπών σε αυτόν τον τομέα, ένα νέο κοινό έργο για τη γλώσσα των φύλων θα ξεκινήσει αυτή την άνοιξη».
Ο Δρ. Ipgrave αρνήθηκε να παράσχει οποιαδήποτε άλλη πληροφορία σχετικά με το έργο, επομένως οι ιδιαιτερότητές του είναι ακόμα ασαφείς.

Η έμφυλη γλώσσα και ο Θεός είναι θέματα που έχουν συζητηθεί για πολλά χρόνια, αν όχι αιώνες, σύμφωνα με την καθ. Helen King, αντιπρόεδρο της ομάδας φύλου και σεξουαλικότητας της Συνόδου. Παρόλα αυτά, τα ζητήματα συνεχίζουν να προκαλούν έντονα συναισθήματα.

Η καθηγήτρια Helen King, αντιπρόεδρος της ομάδας φύλου και σεξουαλικότητας της Συνόδου δήλωσε: «Τα ερωτήματα γύρω από τη γλώσσα των φύλων και τον Θεό υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, αν όχι αιώνες, αλλά εξακολουθούν να έχουν τη δύναμη να προκαλούν έντονες αντιδράσεις.

Η απόφαση «να εξετάσουμε την ανάπτυξη μιας πιο περιεκτικής γλώσσας στην εξουσιοδοτημένη λειτουργία μας» χαιρετίστηκε επίσης από έναν εκπρόσωπο της Women and the Church, μιας εθνικής οργάνωσης που κάνει εκστρατείες για την ισότητα των φύλων στην Εκκλησία της Αγγλίας.

Ο αιδεσιμότατος Ίαν Πολ, μέλος της Γενικής Συνόδου και του Αρχιεπισκόπου της Εκκλησίας της Αγγλίας, προειδοποίησε να μην παρεκκλίνουμε από το αρχικό κείμενο της Βίβλου, δηλώνοντας ότι: «Η χρήση αρσενικών αντωνυμιών για τον Θεό δεν πρέπει να εκληφθεί ως υπονοούμενη ότι ο Θεός είναι αρσενικό – κάτι που είναι αίρεση. Ο Θεός δεν έχει φύλο, σε αντίθεση με την ανθρωπότητα.

«Το γεγονός ότι ο Θεός ονομάζεται «Πατέρας» δεν μπορεί να αντικατασταθεί από το «Μητέρα» χωρίς να αλλάξει νόημα, ούτε μπορεί να εξουδετερωθεί ως προς το φύλο σε «Γονέας» χωρίς απώλεια νοήματος. Οι πατέρες και οι μητέρες σχετίζονται με τους απογόνους τους με διαφορετικούς τρόπους.
«Εάν η Λειτουργική Επιτροπή επιδιώξει να το αλλάξει αυτό, τότε με σημαντικό τρόπο θα απομακρύνουν το δόγμα της Εκκλησίας από το να στηρίζεται στις Γραφές».

«Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο», παρατήρησε μια εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Αγγλίας. Οι Χριστιανοί έχουν καταλάβει ότι ο Θεός δεν είναι ούτε αρσενικό ούτε θηλυκό από την αρχή του, αλλά η λατρεία μας δεν αντικατοπτρίζει πάντα το φάσμα των τρόπων με τους οποίους απευθύνεται και περιγράφεται ο Θεός στη Βίβλο.

Το 2018, ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρυ, ο πιο ανώτερος επίσκοπος στην Εκκλησία της Αγγλίας, είπε ότι οι περιγραφές του Θεού πρέπει να είναι «σε κάποιο βαθμό μεταφορικές», επειδή «ο Θεός δεν είναι άνδρας ή γυναίκα. Ο Θεός δεν μπορεί να οριστεί».
Άλλοι ήταν λιγότερο ενθουσιώδεις για τις πιθανές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένου του Νάιτζελ Φάρατζ, του γνωστού Βρετανού ραδιοτηλεοπτικού φορέα και πρώην πολιτικού που πρωτοστάτησε στο Brexit ως ηγέτης του Κόμματος Ανεξαρτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου και ηγέτης του Κόμματος Brexit.

Σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο Twitter, ο Φάρατζ είπε: «Αν πρόκειται να ακολουθήσουν αυτή τη γελοία διαδρομή, μπορεί να κλείσουμε την Εκκλησία της Αγγλίας»

Αυτά γίνονται καθώς η Σύνοδος είναι έτοιμη να κάνει μια ιστορική ψηφοφορία για τις ευλογίες για τα ομόφυλα ζευγάρια αργότερα αυτή την εβδομάδα, παρά τις εντάσεις στην Εκκλησία της Αγγλίας γύρω από αυτές τις ειδήσεις.

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.