Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Πώς μια μικρομεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα μπορεί να μεγαλώσει μέσω της... Google

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο αναπτύσσονται τουλάχιστον δύο φορές πιο γρήγορα από εκείνες με μικρή ή καθόλου διαδικτυακή παρουσία – και διπλασιάζουν τις θέσεις εργασίας τους.

Του λόγου το αληθές επιβεβαίωσαν χθες οι εκπρόσωποι της Google Eλλάδας με αφορμή την επέκταση της πρωτοβουλίας "Grow Greek Tourism Online" που ξεκίνησε στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Κρήτη, όπου περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν σε διαδικτυακά εργαλεία προκειμένου να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Στο ερώτημα λοιπόν γιατί είναι σημαντικό για μία μικρομεσαία επιχείρηση να είναι online, η Google δίνει τις απαντήσεις μέσω σχετικών ερευνών και δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σήμερα, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες αβεβαιότητας:

-Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επωφελούνται από την έκθεση στο διαδίκτυο, αναφέρουν ότι το μερίδιο των συνολικών κερδών τους από τις εξαγωγές ήταν διπλάσιο από τις άλλες επιχειρήσεις

-Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν πολύ το διαδίκτυο έχουν σχεδόν 50% περισσότερες πιθανότητες να εξάγουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους εκτός της άμεσης περιοχής τους.

-Μεταξύ του 2010 και 2013, οι προηγμένες τεχνολογικά μικρομεσαίες επιχειρήσεις δημιούργησαν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας και είχαν περισσότερα έσοδα από μικρομεσαίες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν λίγη τεχνολογία.

Το παράδειγμα του τουρισμού

Ειδικά στον τομέα του τουρισμού, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα από το Oxford Economics, μία αύξηση στις online δραστηριότητες της ελληνικής τουριστικής αγοράς μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3% και να δημιουργήσει 100.000 νέες θέσεις εργασίας.

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η Google Ελλάδος, οι τουριστικές κρατήσεις ξεκινούν από το διαδίκτυο, αν ληφθεί υπόψη ότι ένα 83% των κρατήσεων διαμονής για ταξίδια αναψυχής αναζητήθηκαν αρχικά μέσω του διαδικτύου, όπως άλλωστε και το 91% των αεροπορικών κρατήσεων αναζητήθηκαν αρχικά μέσω του διαδικτύου. Οι περιοχές ανά την Ελλάδα με τα μεγαλύτερα ποσοστά αναζητήσεων είναι καταρχάς η Αθήνα και έπονται η Κρήτη, η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Λευκάδα, η Κέρκυρα, η Κώς κ.α..

Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Ηνωμένες Πολιτείες είναι οι χώρες που ψάχνουν περισσότερο για την Ελλάδα, ενώ αερομεταφορές, διαμονή κα πακέτα διακοπών αποτελούν τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις τουριστικών προϊόντων σε ποσοστό αντίστοιχα 38,3%, 30,69% και 26,9% επί του συνόλου των αναζητήσεων και ακολουθούν οι υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων, οι λοιπές δραστηριότητες, οι ακτοπλοϊκες μεταφορές και οι κρουαζιέρες.

Tα case studies
Η εταιρεία παρουσίασε ενδεικτικά και περιπτώσεις επιτυχημένων παραδειγμάτων μικρών επιχειρήσεων που ''δικτυώθηκαν'' και αύξησαν τις πωλήσεις τους, όπως το Hera hotel και το City Circus στην Αθήνα, η Ευμέλια στη Λακωνία, το Εναγρον στην Κρήτη, το Aleka's House στην Τσαγκαράδα, το Yoga on Crete στην Κρήτη: Για παράδειγμα, το Hera Hotel ένα οικογενειακό boutique hotel, 38 δωματίων, στο κέντρο της Αθήνας, που ανακαινίστηκε πλήρως το 2004. Το 2013, μέσω του AdWords το Hera επανατοποθετήθηκε και μέσα σε ένα χρόνο, στοχεύοντας αποκλειστικά την αγορά των ΗΠΑ, είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 52% στο δικό τους σύστημα κρατήσεων και κατά 75% στις μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων, τύπου Expedia. Είδε επίσης αύξηση της τάξης του 50% στα έσοδα από το εστιατόριο του ξενοδοχείου.

Αντίστοιχα συνέβη και στην περίπτωση της ''Εuμέλια'', αγροτουριστικής μονάδας στη Λακωνία, η ύπαρξη της οποίας βασίζεται στην εργασία εθελοντών και επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό που θέλουν να βιώσουν τη ζωή στη φύση και την αγροτική εργασία: Ο μόνος τρόπος για να γίνει η Ευμέλεια γνωστή παγκοσμίως ήταν μέσω του διαδικτύου και, ειδικότερα, μέσω του AdWords, του YouTube και του Google+ και πλέον, μέσω του διαδικτύου έχουν έρθει επισκέπτες από την άλλη άκρη του κόσμου, από την Ιαπωνία μέχρι και την Αυστραλία, για να μείνουν και να εργαστούν στην Ευμέλεια.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.