Πληροφορίες που φτάνουν στα δημοσιογραφικά γραφεία, ομοθρήσκων, αλλά και άλλων δογμάτων, αναφέρουν πως το Φανάρι ετοιμάζεται για μέγιστη προκλητική ενέργεια που θα επιβεβαιώσει το στην πράξη ορθόδοξο “σχίσμα” και μάλιστα την Μεγάλη Εβδομάδα!
Οι πληροφορίες αφορούν την τελετή προπαρασκευής, «έψησις», του Αγίου Μύρου, που γίνεται κάθε 10 χρόνια, και φέτος θα γίνει εκ νέου. Το ‘Αγιο Μύρο χρησιμοποιείται στην Oρθόδοξη Eκκλησία στη βάπτιση και συμβολίζει τη μετάδοση των δωρεών του Αγίου Πνεύματος στους νεοφώτιστους ορθoδόξους.
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, που θα είναι η τέταρτη φορά που θα συμμετάσχει στην παρασκευή του Αγίου Μύρου, σύμφωνα με πληροφορίες έχει προσκαλέσει Μητροπολίτες της Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και Επισκόπους από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες, μεταξύ των οποίων και της νέας ουκρανικής εκκλησίας που δεν αναγνωρίζεται από όλες τις άλλες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες παρά από μεμονωμένες περιπτώσεις.
Αυτήν την παγίδα ετοιμάζεται να στήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο με την Τελετή του Αγίου Μύρου και να χρησιμοποιήσει την ιερή τελετή ως ευκαιρία για να προσελκύσει τις Τοπικές Εκκλησίες να συλλειτουργήσουν με τους Ουκρανούς της νέας Εκκλησίας.
Κι αυτά την στιγμή που ολοένα και περισσότεροι ζητούν Πανορθόδοξη Σύνοδο, όπως ο Μητροπολίτης Πειραιώς σήμερα.
Στην Εγκύκλιο του για τα Χριστούγεννα που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανακοίνωσε: “Με το θέλημα του Θεού, κατά την προσεχή Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, θα τελέσουμε την ακολουθία του Αγιασμού του Αγίου Χρίσματος στο σεπτό μας Κέντρο”. Αν και κατέχουν καθεστώς Αυτοκεφαλίας, η πλειονότητα των Τοπικών Εκκλησιών, στην πραγματικότητα, δεν φτιάχνουν τον δικό τους Μύρο, αλλά τον λαμβάνουν από την Κωνσταντινούπολη, είτε κατά παράδοση είτε όπως υπαγορεύουν οι Τόμοι τους που εκδίδονται από την Κωνσταντινούπολη.
Μεταξύ αυτών των Εκκλησιών είναι και η “Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας”. Και όχι μόνο οι Εκκλησίες αυτές θα λάβουν το Άγιο Μύρο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και ο κ. Βαρθολομαίος περιμένει από αυτές να συμμετάσχουν στη Λειτουργία.
Το wenews.ge αναφέρει ότι ο καθαγιασμός του Αγίου Μύρου θα γίνει στην Κωνσταντινούπολη “με τη συμμετοχή εκπροσώπων των αυτοκέφαλων Εκκλησιών που λαμβάνουν τον Άγιο Μύρο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο”. Οι Εκκλησίες αυτές είναι οι εξής: Η Εκκλησία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και οι Εκκλησίες από Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια, Ιερουσαλήμ, Σερβία, Κύπρο, Ελλάδα, Πολωνία, Αλβανία, Τσεχία-Σλοβακία και η νέα της Ουκρανίας (ΟCU). Από τις προαναφερθείσες μόνο η Αλεξάνδρεια, η Κύπρος και η Ελλάδα έχουν αναγνωρίσει την OCU και πάλι με…διαφωνίες!!
Το ζήτημα είναι σοβαρό καθώς υπό αυτάς τα συνθήκας η τελετή θα χρησιμοποιηθεί για να να προσελκύσει τους εκπροσώπους των άλλων Τοπικών Εκκλησιών σε συμπροσευχή με την νέα ουκρανική Εκκλησία, δηλαδή σε ουσιαστική αναγνώριση! Και βέβαια καμία από τις προαναφερθείσες Εκκλησίες δεν θα αρνηθεί να συμμετάσχει, γιατί τότε πώς θα λάβει το Άγιο Μύρο;
Είναι προφανές πως το ζήτημα και ιδίως μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα αποτελεί σκάνδαλο…
Αν συμβούν όλα αυτά θα πει πάλι ο Οικουμενικός Πατριάρχης : “Σκασίλα μου” όπως προ μηνών στις ΗΠΑ;
Η παρασκευή και ο καθαγιασμός του Αγίου Μύρου
Η παρασκευή και ο καθαγιασμός του Αγίου Μύρου, όπως αναφέρει το pigizois.gr, αποτελεί γεγονός ιδιαίτερης σημασίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία, και πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδος στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και συγκεκριμένα από την Κυριακή των Βαΐων μέχρι και την Μ. Πέμπτη το πρωί, παρουσία εκπροσώπων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Το ‘Αγιο Μύρο παρασκευάζεται περίπου κάθε δέκα χρόνια, στο Φανάρι και χρησιμοποιείται στο μυστήριο του βαπτίσματος για την μετάδοση των δωρεών του Αγίου Πνεύματος στους νεοφώτιστους Ορθοδόξους.
Οι πληροφορίες αφορούν την τελετή προπαρασκευής, «έψησις», του Αγίου Μύρου, που γίνεται κάθε 10 χρόνια, και φέτος θα γίνει εκ νέου. Το ‘Αγιο Μύρο χρησιμοποιείται στην Oρθόδοξη Eκκλησία στη βάπτιση και συμβολίζει τη μετάδοση των δωρεών του Αγίου Πνεύματος στους νεοφώτιστους ορθoδόξους.
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, που θα είναι η τέταρτη φορά που θα συμμετάσχει στην παρασκευή του Αγίου Μύρου, σύμφωνα με πληροφορίες έχει προσκαλέσει Μητροπολίτες της Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και Επισκόπους από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες, μεταξύ των οποίων και της νέας ουκρανικής εκκλησίας που δεν αναγνωρίζεται από όλες τις άλλες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες παρά από μεμονωμένες περιπτώσεις.
Αυτήν την παγίδα ετοιμάζεται να στήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο με την Τελετή του Αγίου Μύρου και να χρησιμοποιήσει την ιερή τελετή ως ευκαιρία για να προσελκύσει τις Τοπικές Εκκλησίες να συλλειτουργήσουν με τους Ουκρανούς της νέας Εκκλησίας.
Κι αυτά την στιγμή που ολοένα και περισσότεροι ζητούν Πανορθόδοξη Σύνοδο, όπως ο Μητροπολίτης Πειραιώς σήμερα.
Στην Εγκύκλιο του για τα Χριστούγεννα που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανακοίνωσε: “Με το θέλημα του Θεού, κατά την προσεχή Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, θα τελέσουμε την ακολουθία του Αγιασμού του Αγίου Χρίσματος στο σεπτό μας Κέντρο”. Αν και κατέχουν καθεστώς Αυτοκεφαλίας, η πλειονότητα των Τοπικών Εκκλησιών, στην πραγματικότητα, δεν φτιάχνουν τον δικό τους Μύρο, αλλά τον λαμβάνουν από την Κωνσταντινούπολη, είτε κατά παράδοση είτε όπως υπαγορεύουν οι Τόμοι τους που εκδίδονται από την Κωνσταντινούπολη.
Μεταξύ αυτών των Εκκλησιών είναι και η “Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας”. Και όχι μόνο οι Εκκλησίες αυτές θα λάβουν το Άγιο Μύρο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και ο κ. Βαρθολομαίος περιμένει από αυτές να συμμετάσχουν στη Λειτουργία.
Το wenews.ge αναφέρει ότι ο καθαγιασμός του Αγίου Μύρου θα γίνει στην Κωνσταντινούπολη “με τη συμμετοχή εκπροσώπων των αυτοκέφαλων Εκκλησιών που λαμβάνουν τον Άγιο Μύρο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο”. Οι Εκκλησίες αυτές είναι οι εξής: Η Εκκλησία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και οι Εκκλησίες από Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια, Ιερουσαλήμ, Σερβία, Κύπρο, Ελλάδα, Πολωνία, Αλβανία, Τσεχία-Σλοβακία και η νέα της Ουκρανίας (ΟCU). Από τις προαναφερθείσες μόνο η Αλεξάνδρεια, η Κύπρος και η Ελλάδα έχουν αναγνωρίσει την OCU και πάλι με…διαφωνίες!!
Το ζήτημα είναι σοβαρό καθώς υπό αυτάς τα συνθήκας η τελετή θα χρησιμοποιηθεί για να να προσελκύσει τους εκπροσώπους των άλλων Τοπικών Εκκλησιών σε συμπροσευχή με την νέα ουκρανική Εκκλησία, δηλαδή σε ουσιαστική αναγνώριση! Και βέβαια καμία από τις προαναφερθείσες Εκκλησίες δεν θα αρνηθεί να συμμετάσχει, γιατί τότε πώς θα λάβει το Άγιο Μύρο;
Είναι προφανές πως το ζήτημα και ιδίως μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα αποτελεί σκάνδαλο…
Αν συμβούν όλα αυτά θα πει πάλι ο Οικουμενικός Πατριάρχης : “Σκασίλα μου” όπως προ μηνών στις ΗΠΑ;
Η παρασκευή και ο καθαγιασμός του Αγίου Μύρου
Η παρασκευή και ο καθαγιασμός του Αγίου Μύρου, όπως αναφέρει το pigizois.gr, αποτελεί γεγονός ιδιαίτερης σημασίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία, και πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδος στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και συγκεκριμένα από την Κυριακή των Βαΐων μέχρι και την Μ. Πέμπτη το πρωί, παρουσία εκπροσώπων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Το ‘Αγιο Μύρο παρασκευάζεται περίπου κάθε δέκα χρόνια, στο Φανάρι και χρησιμοποιείται στο μυστήριο του βαπτίσματος για την μετάδοση των δωρεών του Αγίου Πνεύματος στους νεοφώτιστους Ορθοδόξους.
Η όλη προετοιμασία της παρασκευής του Μύρου θα αρχίσει την Κυριακή των Βαΐων, όταν ο Πατριάρχης με ειδική ευχή θα αναθέσει στον ‘Αρχοντα Μυρεψό και στους συνεργάτες του Μυρεψούς, την ευθύνη της όλης διεργασίας. Πρόκειται για ένα έργο πολύ υπεύθυνο, που απαιτεί ειδικές γνώσεις.
Για αυτό το αξίωμα του Μυρεψού πάντα αναλαμβάνουν φαρμακοποιοί και χημικοί.
Η διαδικασία της παρασκευής και «εψήσεως», του ψησίματος δηλαδή, του Μύρου γίνεται στο ειδικά διαμορφωμένο κουβούκλιο που βρίσκεται στον περίβολο του Πατριαρχείου.
Τα υλικά με τα οποία παρασκευάζεται το ‘Αγιο Μύρο, είναι: αρωματικά φυτά, δρόγες και αιθέρια έλαια, από τα οποία το σημαντικότερο είναι το ΡΟΔΕΛΑΙΟ το οποίο αποστέλλεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας.
Τα συστατικά αυτά με διάφορες παραλλαγές και προσθήκες, εμφανίζονται σε καταλόγους από τον 8ο αιώνα μέχρι και το τέλος του 19ου αιώνα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε το έλαιο, τον οίνο, το κιννάμωμο, την ίριδα, την μαστίχη Χίου, την αγγελική, το σάψιχο, τα μύρα, το μυροβάλανο, τη ζινγκίβερη, την νάρδο και τα φύλλα ινδικού. Επίσης, χρησιμοποιείται και μόσχος, αιθεριούχο ζωικό έκκριμα από τον αδένα του αρσενικού μοσχαριού.
Η «έψησις» αρχίζει τη Μ. Δευτέρα το πρωί μετά τη Θεία Λειτουργία, οπότε αγιάζονται τα βασικά συστατικά του Μύρου κατά τη διάρκεια ειδικής ακολουθίας, στην οποία προΐσταται ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Κι όπως ορίζει το τυπικό, ο Πατριάρχης ραντίζει με αγιασμένο ύδωρ τους λέβητες, τα σκεύη και τα υλικά για την παρασκευή του Αγίου Μύρου. Στη συνέχεια, κρατώντας αναμμένα τα δικηροτρίκηρα, ανάβει τον κάθε λέβητα (πέντε συνολικά), στους οποίους έχουν τοποθετηθεί ως καύσιμη ύλη, φθαρμένα εκκλησιαστικά έντυπα, καθώς και άχρηστα ξύλα από διάφορα μέρη του ναού (αναλόγια, στασίδια κ.α.). Κατόπιν, ο Πατριάρχης αναγινώσκει περικοπές από το ιερό Ευαγγέλιο. Η ανάγνωση συνεχίζεται από Αρχιερείς και ιερείς οι οποίοι εναλλάσσονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η διαδικασία αυτή ακολουθεί με την ίδια τυπική διάταξη την Μ. Τρίτη και την Μ. Τετάρτη, οπότε το Μύρο διαυγές πλέον, μεταγγίζεται σε μεγάλους αργυρούς αμφορείς, σε μικρά αργυρά δοχεία, καθώς και σε αλαβάστρινα, τα οποία μεταφέρονται στο Πατριαρχικό παρεκκλήσι του Αγίου Ανδρέου.
Από εκεί τη Μ. Πέμπτη το πρωί με λιτανεία μεταφέρονται στον Πατριαρχικό ναό από 24 ιερείς που κρατούν τους 12 αμφορείς, από 35 περίπου Αρχιερείς που κρατούν αργυρά και αλαβάστρινα δοχεία και τον Πατριάρχη που κρατεί αργυρό δοχείο. Στη διάρκεια της θείας Λειτουργίας που προεξάρχει ο Πατριάρχης, γίνεται ο καθαγιασμός του Μύρου που παρασκευάσθηκε.
Οι αμφορείς και τα υπόλοιπα δοχεία τοποθετούνται γύρω και επάνω στην Αγία Τράπεζα. Στο τέλος της Λειτουργίας, πάλι με πομπή, μεταφέρονται τα δοχεία στο Μυροφυλάκιο του Πατριαρχείου. Το ‘Αγιο Μύρο το οποίο αποστέλλεται και σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, χρησιμοποιείται επίσης για το χρίσμα των προσερχομένων στην Ορθόδοξη Εκκλησία ετεροδόξων, οι οποίοι ήδη έχουν βαπτισθεί στο όνομα της Αγίας Τριάδος σύμφωνα με την τάξη του δόγματος τους καθώς και στον καθαγιασμό νέων Ιερών Ναών,κ.α…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.