Aνοικτό άφησε το ενδεχόμενο να επανεξεταστεί η συμμετοχή της Ελλάδας στον South Stream ο γενικός διευθυντής της Gazpromexport Α.Μεντβέντεφ, παρά το γεγονός ότι χαρακτήρισε το έργο "αντιοικονομικό για την Gazprom".
Σε δηλώσεις του άφησε να εννοηθεί ότι η συμμετοχή της Ελλάδας στο έργο ήταν καθαρά πολιτική απόφαση των Β.Πούτιν και Κ.Καραμανλή και από την στιγμή που οι ελληνικές κυβερνήσεις μετά το 2009 αδιαφόρησαν εντελώς, πλέον η απόφαση θα ληφθεί καθαρά βάσει οικονομικών κριτηρίων και θα φανεί αν πραγματικά θέλουν ενεργειακή συνεργασία οι Έλληνες πολιτικοί με την Μόσχα.
"Το σχέδιο αγωγού μέσω Ελλάδας, προς την Ιταλία, εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά η απόφαση θα ληφθεί καθαρά βάσει οικονομικών κριτηρίων. Για ένα κομμάτι του έργου (σ.σ. κεντρικός αγωγός μέσω Βουλγαρίας, Σερβίας, Σλοβενίας, κ.ο.κ.), έχουν ληφθεί οι αποφάσεις. Το κομμάτι που αφορά την Ελλάδα ακόμα εξετάζεται" δήλωσε ο Α.Μεντβέντεφ (συνωνυμία με τον πρωθυπουργό Ν.Μεντβέντεφ).
Ποια είναι αυτά τα κριτήρια; Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ για την οπία η Gazprom έχει καταθέσει μία πρόταση που είναι "μη ανταγωνιστική" από τις λοιπές προσφορές, αλλά έχει καταγραφεί σαφής προσπάθεια υπονόμευσής της από γερμανικά συμφέροντα.
Ενώ την ιδια στιγμή η Γερμανία απολαμβάνει τα αγαθά του Nord Stream παρά τις αντιρρήσεις της Πολωνίας την οποία παρέλαμψε ο αγωγός, στην Ελλάδα της πολιτικής ελίτ ήσσονος εθνικού φρονήματος "βρίσκει και κάνει". Έτσι υπάρχει μια διάχυτη φημολογία ότι "Η Gazprom έχει καλύτερη πρόταση, αλλά αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία περί μονοπωλίων. Δηλαδή δεν μπορεί αυτός που παράγει, να μοιράζει κι όλας".
Τώρα πως γίνεται πάντα η "αυστηρότητα" της νομοθεσίας να εξαντλείται στις "μικρές" χώρες της ΕΕ, αυτό προβληματίζει ιδιαίτερα. Την Τετάρτη πρόκειται να ανοίξουν οι προσφορές για την ΔΕΠΑ. Στις 9 Νοεμβρίου υπογράφει η Βουλγαρία και ήδη έχουν υπογράψει οι περισσότερες από τις άλλες χώρες. Τελευταίες θα υπογράψουν οι κατασκευάστριες εταιρείες του αγωγού (ιταλικές,γερμανικές,γαλλικές).
Η προσέγγιση του Α.Μεντβέντεφ σημαίνει ότι πλέον η πολιτική συμμαχία με την Ελλάδα είναι παρελθόν και θα γίνει καθαρά οικονομική αξιολόγηση του έργου. Το ίδιο ακριβώς είχε περιγράψει και για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης στο defencenet.gr ανώτερο στέλεχος του ρωσικού υπουργείου Οικονομικών σε πρόσφατο συνέδριο στην Ρόδο: "Ο πετρελαιαγωγός δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο project για την Ρωσία. Είχε ελάχιστα και αμφίβολα κέρδη. Αλλά το κάναμε επειδή το ήθελε η Ελλάδα και για να ενισχυθεί η συνεργασία των δύο χωρών. Χάσατε την ευκαιρία και το project έχει τελειώσει οριστικά".
Σε "ξερή" μετάφραση αυτό σημαίνει πως αν δεν κερδίσει την ΔΕΠΑ δεν τους ενδιαφέρει και ο South Stream και αυτό ίσως εξηγεί γιατί και πως γίνεται τέτοια μάχη για την ΔΕΠΑ. Αφού οι δυτικοί (από την εποχή του ανθέλληνα Αμερικανού υφυπουργού Ενέργειας Ματ Μπράϊζα) σαμποτάρισαν την πολιτική συνεργασία, τώρα υπονομεύουν και το οικονομικό κίνητρο για την Ρωσία.
Πλέον η Ρωσία δηλώνει καθαρά ότι αν αποκλειστεί απο τη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ, δεν υπάρχει λόγος κατασκευής αγωγού μέσω αυτής. Και εάν πάρει τη ΔΕΠΑ, θα περάσει τον αγωγό από την Ελλάδα, έστω και αν είναι αντιοικονομικό; Αν θέλει η Ελλάδα, ναι. Αλλά και αυτό να καθυστερήσει και κόμβος να μην γίνει προς την Ιταλία, η Μόσχα έχει κάθε συμφέρον να "τραβήξει" προς την Ελλάδα έναν αγωγό, να δημιουργήσει υποδομές (σύγχρονες τεράστιες υπόγειες δεξαμενές) και να κατασκευάσει εργοστάσιο μετατροπής υγροποιημένου φυσικού αερίου για εύκολη και φθηνή λύση για τα ελληνικά νησιά!
Οπωσδήποτε η κίνηση του Α.Μεντβέντεφ είναι μια σαφής παρέμβαση υπέρ της υποψηφιότητας της Gazpromexport στην ΔΕΠΑ. Κύριοι αντίπαλοι η κοινοπραξία των ομίλων Βαρδνογιάννη-Μυτιληναίου και μια βρετανική εταιρεία.
Σε δηλώσεις του άφησε να εννοηθεί ότι η συμμετοχή της Ελλάδας στο έργο ήταν καθαρά πολιτική απόφαση των Β.Πούτιν και Κ.Καραμανλή και από την στιγμή που οι ελληνικές κυβερνήσεις μετά το 2009 αδιαφόρησαν εντελώς, πλέον η απόφαση θα ληφθεί καθαρά βάσει οικονομικών κριτηρίων και θα φανεί αν πραγματικά θέλουν ενεργειακή συνεργασία οι Έλληνες πολιτικοί με την Μόσχα.
"Το σχέδιο αγωγού μέσω Ελλάδας, προς την Ιταλία, εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά η απόφαση θα ληφθεί καθαρά βάσει οικονομικών κριτηρίων. Για ένα κομμάτι του έργου (σ.σ. κεντρικός αγωγός μέσω Βουλγαρίας, Σερβίας, Σλοβενίας, κ.ο.κ.), έχουν ληφθεί οι αποφάσεις. Το κομμάτι που αφορά την Ελλάδα ακόμα εξετάζεται" δήλωσε ο Α.Μεντβέντεφ (συνωνυμία με τον πρωθυπουργό Ν.Μεντβέντεφ).
Ποια είναι αυτά τα κριτήρια; Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ για την οπία η Gazprom έχει καταθέσει μία πρόταση που είναι "μη ανταγωνιστική" από τις λοιπές προσφορές, αλλά έχει καταγραφεί σαφής προσπάθεια υπονόμευσής της από γερμανικά συμφέροντα.
Ενώ την ιδια στιγμή η Γερμανία απολαμβάνει τα αγαθά του Nord Stream παρά τις αντιρρήσεις της Πολωνίας την οποία παρέλαμψε ο αγωγός, στην Ελλάδα της πολιτικής ελίτ ήσσονος εθνικού φρονήματος "βρίσκει και κάνει". Έτσι υπάρχει μια διάχυτη φημολογία ότι "Η Gazprom έχει καλύτερη πρόταση, αλλά αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία περί μονοπωλίων. Δηλαδή δεν μπορεί αυτός που παράγει, να μοιράζει κι όλας".
Τώρα πως γίνεται πάντα η "αυστηρότητα" της νομοθεσίας να εξαντλείται στις "μικρές" χώρες της ΕΕ, αυτό προβληματίζει ιδιαίτερα. Την Τετάρτη πρόκειται να ανοίξουν οι προσφορές για την ΔΕΠΑ. Στις 9 Νοεμβρίου υπογράφει η Βουλγαρία και ήδη έχουν υπογράψει οι περισσότερες από τις άλλες χώρες. Τελευταίες θα υπογράψουν οι κατασκευάστριες εταιρείες του αγωγού (ιταλικές,γερμανικές,γαλλικές).
Η προσέγγιση του Α.Μεντβέντεφ σημαίνει ότι πλέον η πολιτική συμμαχία με την Ελλάδα είναι παρελθόν και θα γίνει καθαρά οικονομική αξιολόγηση του έργου. Το ίδιο ακριβώς είχε περιγράψει και για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης στο defencenet.gr ανώτερο στέλεχος του ρωσικού υπουργείου Οικονομικών σε πρόσφατο συνέδριο στην Ρόδο: "Ο πετρελαιαγωγός δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο project για την Ρωσία. Είχε ελάχιστα και αμφίβολα κέρδη. Αλλά το κάναμε επειδή το ήθελε η Ελλάδα και για να ενισχυθεί η συνεργασία των δύο χωρών. Χάσατε την ευκαιρία και το project έχει τελειώσει οριστικά".
Σε "ξερή" μετάφραση αυτό σημαίνει πως αν δεν κερδίσει την ΔΕΠΑ δεν τους ενδιαφέρει και ο South Stream και αυτό ίσως εξηγεί γιατί και πως γίνεται τέτοια μάχη για την ΔΕΠΑ. Αφού οι δυτικοί (από την εποχή του ανθέλληνα Αμερικανού υφυπουργού Ενέργειας Ματ Μπράϊζα) σαμποτάρισαν την πολιτική συνεργασία, τώρα υπονομεύουν και το οικονομικό κίνητρο για την Ρωσία.
Πλέον η Ρωσία δηλώνει καθαρά ότι αν αποκλειστεί απο τη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ, δεν υπάρχει λόγος κατασκευής αγωγού μέσω αυτής. Και εάν πάρει τη ΔΕΠΑ, θα περάσει τον αγωγό από την Ελλάδα, έστω και αν είναι αντιοικονομικό; Αν θέλει η Ελλάδα, ναι. Αλλά και αυτό να καθυστερήσει και κόμβος να μην γίνει προς την Ιταλία, η Μόσχα έχει κάθε συμφέρον να "τραβήξει" προς την Ελλάδα έναν αγωγό, να δημιουργήσει υποδομές (σύγχρονες τεράστιες υπόγειες δεξαμενές) και να κατασκευάσει εργοστάσιο μετατροπής υγροποιημένου φυσικού αερίου για εύκολη και φθηνή λύση για τα ελληνικά νησιά!
Οπωσδήποτε η κίνηση του Α.Μεντβέντεφ είναι μια σαφής παρέμβαση υπέρ της υποψηφιότητας της Gazpromexport στην ΔΕΠΑ. Κύριοι αντίπαλοι η κοινοπραξία των ομίλων Βαρδνογιάννη-Μυτιληναίου και μια βρετανική εταιρεία.
Πηγή: http://www.defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.